Er zijn 2 types roetfilters leverbaar:



1.  Zelfregenererende keramische roetfilters die worden geplaatst in plaats van de bestaande
uitlaat. Het verzamelde roet in dit filter moet worden verbrand door de uitlaatgassen van de motor

zelf. Dit type, onze PF serie, werkt dus alleen bij motoren die regelmatig of zelfs continu zwaar

worden belast. Aanschafprijs afhankelijk van de cilinderinhoud.

 

2. Semi-permanente roetfliters op basis van vervangelementen, onze HT serie. Deze filters worden
achter de bestaande uitlaat geplaatst. Het filter bevat een soort luchtfilterelement die het roetstof uit de uitlaatgassen filteren. Na verzadiging moet het element worden vervangen voor een nieuw element. Dit systeem behoeft geen minimum temperatuur maar heeft juist weer wel een maximum grens van 2500. Dit filtertype wordt vaak toegepast op motoren die steeds met wisselende
toerentallen of stationair maar zelden langdurig volgas draaien. Als extra kan dit filter d.m.v. een 3-wegklep worden in- of uitgeschakeld, b.v. bij wisselend binnen / buitenrijden. Voordelen: geen minimum temperatuur vereist, geen onderhoud, eenvoudig te monteren, goedkoop in aanschaf.

Efficiëntie: Het Ht filter stopt >95% van alle uitlaatgasstofdeeltjes >0.4Mhu.

 

Roetfilter binnenkantRoetfilter inkijkRoetfilter